dilluns, 9 de maig del 2016

Participacions selectives, transformadores i constructives

Tot llegint el capítol de l'Escriptura hipermèdia i lector-autors, he buscat algun exemple del qual Isidro Moreno explica dels graus de participació en les novetats tecnològiques en relació a l'escriptura hipermèdia. Concretament, en relació a les escales d'interactivitat amb hardware i el nivell màxim d'interactivitat, m'he submergit en el món dels vídeos on he trobat alguns exemples curiosos:

Un vídeo interactiu que el grup musical Emilie Simon va realitzar per tal de promocionar el seu àlbum "The Big Machine", l'any 2009. En aquest vídeo podem veure com nosaltres podem canviar els elements d'imatge amb un sol clic del nostre ratolí. 



Vincent Morriset, és el creador d'aquest espai virtual interactiu que hem vist i un altre dels seus projectes és el del vídeo interactiu del grup Arcade Fire, Sprawl II (2011), 


La variabilitat d'estructures interactives ens mostren un món on autors i lectors i/o espectadors (co-autors) participen d'un món digital. En les ficcions interactives, l'espectador té la capacitat d'escollir entre les diferents trames proposades però en la majoria dels casos no té una co-autoria perquè les línies argumentals ja estan prèviament donades pels dissenyadors o autors de la ficció. 

Isidro Moreno ens diu que les participacions poden ser selectives, transformadores i constructives. En aquests exemples proposats, els espectadors (nosaltres) participem a posar en escena una de les construccions narratives ja proposada per l'autor però no creem res de nou, tot està predissenyat, per tant, seleccionem i transformem però no construïm. 

-Moreno, Isidro. Escritura hipermedia y lectoautores. En Virgilio Tortosa (Ed.). "Escrituras digitales. Tecnologías de la creación en la era virtual". Universidad de Alicante.2008.Pàg. 121-138

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada